Ostatnia aktualizacja - 25-XI-2017

 

  Ładowarki akumulatorów ołowiowych i żelowych

w ofercie:


- moduł ładowania akumulatorów STB-07 - 139 zł

 


- sterownik / regulator tyrystorowy do prostownika (RegPro1) - 24 zł


- regulator tyrystorowy - automatyka do prostownika z wyłączeniem po naładowaniu (RegPro2) - 39 zł


- regulator - mostek diodowo-tyrystorowy 60A - z wyłączeniem po naładowaniu (RegPro3) - 149 zł

CHWILOWO NIEDOSTĘPNY


- regulator - mostek diodowo-tyrystorowy - 25A z wyłączeniem po naładowaniu (RegPro4) - 98 zł


- Mostek diodowo-tyrytorowy 25A do modułów Reg_pro1 i Reg_pro2 - 50 zł


 

 

 

 

Moduł ładowania akumulatorów STB-07
 
Produkujemy ładowarki prostownikowe z nadzorem elektronicznym do akumulatorów ołowiowych i żelowych. Płynna regulacja prądu ładowania. Przystosowane do akumulatorów 12V i 24V. Po odpowiednim skonfigurowaniu mogą również pracować z bateriami akumulatorów o znacznie wyższych napięciach.
 
Ładowarki akumulatorów ołowiowych zwane potocznie "prostownikami" składają się z transformatora sieciowego i układu prostownikowego najczęściej w formie mostka Gretz'a. Bardziej rozbudowane "prostowniki" posiadają dodatkowo skokową lub płynną regulację prądu ładowania oraz automatyczne wyłączanie ładowania po naładowaniu akumulatora.  Prawidłowa obsługa i konserwacja akumulatora znacznie przedłuża jego żywotność. 
   
Zalety wynikające z zastosowania modułu STB-07:   
* płynna regulacja prądu ładowania   
* automatyczne samowyłączalne zabezpieczenie przed zwarciem zacisków wyjściowych - po rozwarciu zacisków prostownik automatycznie przechodzi w stan normalnej pracy, przy zwarciu prąd nie jest zerowy ale jest bardzo mocno ograniczany co zapobiega ewentualnemu uszkodzeniu mostka prostowniczego bądź transformatora;   
* ładowanie akumulatora rozpoczyna się 0,5 sekundy po przyłączeniu zacisków do akumulatora, zapobiega to iskrzeniu przy dołączaniu i wypalaniu zacisków;   
* system "dozujący" prąd ładowania w zależności od napięcia akumulatora, układ ogranicza prąd w przypadku gdy akumulator jest bardzo mocno rozładowany, redukuje również prąd w końcowej fazie ładowania;   
* ładowanie podtrzymujące; Moduł automatycznie realizuje ładowanie podtrzymujące które zapobiega samoczynnemu rozładowywaniu się akumulatora, zapobiega przeładowywaniu akumulatora.   
* Ładowanie formujące nowych akumulatorów, oraz szybkie ładowanie akumulatora z ciągłą kontrolą stanu jego naładowania.   
Możliwość wykorzystanie prostownika jako regulowanego zasilacza .   
* Prąd konserwujący po całkowitym naładowaniu, 
* Sterownik może nadzorować ładowanie zarówno akumulatorów 12V jak i 24V. Wyposażony jest w elementy mocy wraz z radiatorem, szczegółową instrukcję montażu i obsługi.   
* Umożliwia nadzór procesu ładowania wszystkich akumulatorów ołowiowych oraz żelowych;   
*  Może pracować jako ładowarka buforowa. Po naładowaniu akumulatora w przypadku spadku napięcia na zaciskach układ automatycznie rozpoczyna doładowywanie. Wyłączenie z sieci i ponowne włączenie też nie jest przeszkodą, układ dalej realizuje ładowanie bądź doładowywanie stosownie do napięcia akumulatora.  

Układ jest montowany po stronie PIERWOTNEJ transformatora. Standardowo ma wydajność prądową 16A max (po stronie pierwotnej), w związku z tym w zupełności pokrywa zakres prądowy strony wtórnej (spokojnie poradzi sobie z prądem ładowania nawet 30-40 A).

Sterownik może być zamontowany w prostowniku używanym dotychczas lub nowo budowanym, ale z uwagi na fakt regulacji prądu po stronie pierwotnej, układ NIE MOŻE współpracować z transformatorami toroidalnymi (okrągłymi), gdyż takie transformatory z tym układem mocno się nagrzewają. Układ może współpracować z dowolnym KLASYCZNYM transformatorem z blach pakietowych, bądź z rdzeniem zwijanym, ale nie z TOROIDEM !!!
  
Zastosowanie:   
* Ładowanie akumulatorów samochodowych;   
* ładowanie akumulatorów na łodziach, jachtach etc.;   
* ładowanie akumulatorów w wózkach inwalidzkich, wózkach akumulatorowych;   
* systemy alarmowe, systemy zasilania awaryjnego;   
* inne zastosowania.  
  

Zdjęcia przedmiotu

kliknij, aby powiększyć

 

Instrukcja podłączenia i obsługi modułu STB-07


 

Sterownik / regulator tyrystorowy do prostownika (RegPro1)

Jest to sterownik dwóch tyrystorów małej mocy. Jeśli zastosujemy nowoczesne tyrystory z małym prądem bramki, układ powinien wysterować nawet tyrystory 50A, w przypadku tyrystorów starego typu z dużym prądem bramki - układ raczej nie wysteruje tyrystorów o prądzie większym niż 25A, aczkolwiek można spróbować. Układ umożliwia płynna regulację prądu ładowania akumulatora. Do zbudowania prostownika potrzebny jest transformator o napięciu około 15-18V oraz mostek diodowo-tyrystorowy - 2 diody mocy i 2 tyrystory. Tego typu mostek przystosowany do współpracy z tym sterownikiem również mamy w ofercie, w dziale mostki prostownicze. Jest tam mostek 25A oraz mostek 60A. W zestawie z płytką są złącza instrukcja i potencjometr. Mamy w ofercie również wskaźniki panelowe - amperomierze i woltomierze - zobacz dział różne.

 

kliknij, aby powiększyćZdjęcia przedmiotu


Instrukcja podłączenia modułu RegPro1


 

Regulator tyrystorowy - automatyka do prostownika (RegPro2)

Jest to sterownik dwóch tyrystorów małej mocy. Układ różni się od swojego poprzednika (RegPro1) tym, że posiada funkcję automatycznego wyłączenia po naładowaniu. Potencjometrem na płytce należy wykalibrować napięcie po przekroczeniu którego układ wyłączy ładowanie. Układ działa "jednorazowo" - tzn. po przekroczeniu napięcia progowego, czyli naładowaniu akumulatora przechodzi w stan wyłączenia. Nie włączy się ponownie w przypadku spadku napięcia na akumulatorze. Nie może w związku z tym działać jako prostownik buforowy. Ponowne rozpoczęcie procesu ładowania będzie możliwe po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora, lub po wyłączeni i włączeniu urządzenia do sieci. Jeśli zastosujemy nowoczesne tyrystory z małym prądem bramki, układ powinien wysterować nawet tyrystory 50A, w przypadku tyrystorów starego typu z dużym prądem bramki - układ raczej nie wysteruje tyrystorów o prądzie większym niż 25A, aczkolwiek można spróbować. Układ umożliwia płynna regulację prądu ładowania akumulatora. Do zbudowania prostownika potrzebny jest transformator o napięciu około 15-18V oraz mostek diodowo-tyrystorowy - 2 diody mocy i 2 tyrystory. Tego typu mostek przystosowany do współpracy z tym sterownikiem również mamy w ofercie, w dziale mostki prostownicze. Jest tam mostek 25A oraz mostek 60A. W zestawie z płytką są złącza instrukcja i potencjometr. Mamy w ofercie również wskaźniki panelowe - amperomierze i woltomierze - zobacz dział różne.

Zdjęcia przedmiotu

kliknij, aby powiększyć

Instrukcja podłączenia modułu RegPro2


- Regulator - mostek diodowo-tyrystorowy 60A - z wyłączeniem po naładowaniu (RegPro3) - 149 zł

 

Zdjęcia przedmiotu

kliknij, aby powiększyć


 

- Regulator - mostek diodowo-tyrystorowy - 25A z wyłączeniem po naładowaniu (RegPro4) - 98 zł

 

Zdjęcia przedmiotu

kliknij, aby powiększyć
 


 

 

 

DesignOffice FPHU

telefon 692 588 688 (+48 692 588 688)

e-mail: biuro@migomatserwis.pl

www.regulatorytyrystorowe.pl

 Powrót do strony głównej